Så blev det tid til tandrems skifte på bilen, da den skal skiftes ved 210.000km. Den er nu 3½ år gammel, har fået passet alle eftersyn, og kører stadig, som var den næsten helt ny. Kun “kødbenene” bærer præg af, at have tilbagelagt en del kilometer, da de knager lidt, når der køres over miljø humpler – men kun når det er koldt 🙂
Der ligger en 184hk diesel motor i motor rummet og eneste minus ved den, er et lidt for stort olieforbrug på ca. 1 liter pr. 10.000 km. Den kører mellem 15km og 18km pr. liter brændstof alt efter kørsels mønster.
Indtil dags dato har den kun fået foretaget almindelige eftersyns, som alle har ligget mellem 2.500 dkr. og 8.000 dkr, hvis vi da lige ser bort fra tandrems skiftet, som kostede 11.815 dkr og 2 stk. difference tryk sensorer til egr, som kostede 2.500 dkr incl. montering. Nåh ja, så er bag bremserne, skiver og klodser, lige skiftet også, men ellers er alt originalt ab fabrik. Det er da meget godt gået.
Jeg kører på 2. sæt sommer- og vinterdæk, så i snit 50.000km pr. dæksæt op til nu, men regner med de kan kører 80.000km sættet, da det er de antal kilometer, jeg har kørt på de sidste mange sæt dæk.
Der er været nogle forsikringssager med stenslag i forruden, ridser på bilen efter hærværk og et enkelt stenslag i kondensoren til klima anlægget, men det er jo ikke Seat´s skyld.
No responses yet